Tuesday, 29 April 2014

Home-Made Decals and Winstonia Plate







Hi everyone! Today I made this simple manicure using Water decal home-made. As a base I used a silver holographic nail polish (Shaka Hologram Silver 06) for give more brilliance to the decal and a slight holo effect. Then I applied the decal that I had previously stamped with my printer and the special paper tattoo (you can see more informations here). On ring finger  and index finger I stamped with Winstonia plate W-111 and Konad special polish for stamping black (you can see the review about this set here). Finally, I applied the top coat Kiko Gel Look.



Ciao a tutti! Oggi ho fatto questa semplice manicure con decalcomania all'acqua fatta in casa. Come base ho usato uno smalto olografico argento (Shaka Hologram Silver 06) per dare più brillantezza alla decalcomania e un leggero effetto ologramma. Poi ho applicato l'adesivo che avevo precedentemente stampato con la mia stampante e la speciale carta per tatuaggi  (potete vedere maggiori dettagli qui). Sull'anulare e l'indice ho timbrato con la piastra Winstonia W-111 e lo smalto speciale per stamping konad nero (potete leggere la recensione su questo set qui). Infine, ho applicato il top coat Kiko Gel Look.



Shaka Hologram Silver 06 and home-made water decal


Winstonia plate W111




Here is the video with all images about Winstonia plates first set:

Ecco il video con tutte le immagini sulle piastre del primo set Winstonia :





What I used:

Cosa ho Usato:

  1. Base: Shaka Hologram Silver 06
  2. Decal: Self made water decal  (I used "Inkjet Tattoo Paper" )
  3. Stamping Plate: Winstonia W-111
  4. Stamping Special Polish: Konad black
  5. Top coat: Kiko Gel Look


Thanks for reading! :)